Google testaa uutta ominaisuutta videopalvelussaan, mikä tarkoittaa, että YouTubesta voi pian tulla yksi suuri ostoskeskus.
Uutistoimisto Bloomberg kirjoittaa, että YouTuben sisällä on aloitettu testausvaihe uusille osto- ja myyntiominaisuuksille.
Käytännössä uudet ominaisuudet mahdollistavat tuotteiden myynnin suoraan videoissa. Videoiden tekijät pystyisivät siis asettamaan ”klikkaa ja osta” -tyylisen napin suoraan tuotteen päälle, jota esittelevät videolla.
Googlen on myös kerrottu testaavan lisäominaisuutta, jolla videon luoja saisi integoritua, eli yhdistettyä oman Shopify -verkkokauppansa videoihinsa. Shopify on Yhdysvalloista lähtöisin oleva verkkokauppayhtiö, minkä kautta käytännössä jokainen voi myydä tuotteitaan.
Vielä ei tiedetä, milloin ominaisuus näkisi päivänvalon kaikkien käyttäjien ruuduilla. Sitä testataan tällä hetkellä pienen testiryhmän kesken, mutta tarkempia päivämääriä ei Google ole antanut. Myöskään virallista julkistusta ei yhtiöltä ole tähän mennessä vielä saatu.
Nähtäväksi jää, tuleeko YouTubesta yksi suuri ostoskeskus, ja sen myötä uusi kilpalija markkinajätti Amazonille.
Lue tuoreimmat viihde-artikkelit tästä.
Seuraa Feedifi myös Instagramissa, saadaksesi tuoreimmat jutut suoraan omaan feediisi!