EtusivuTikTokVantaalainen laskiaispulla nousi viraali-ilmiöksi somessa – ansaitsi Lauri Kaivoluodolle matkan Italiaan

Vantaalainen laskiaispulla nousi viraali-ilmiöksi somessa – ansaitsi Lauri Kaivoluodolle matkan Italiaan

Vantaalainen ravintolayrittäjä Lauri Kaivoluoto julkaisi somessa ”vantaalainen laskiaispulla” -drinkkireseptin – videomuodossa oleva resepti herätti nopeasti niin baarien, median kuin amarettobränkinkin huomion.

Monille someresepteistään tuttu, vantaalaisen Ravintola Backaksen takana seisova Lauri Kaivoluoto julkaisi tammikuun lopulla yhden viimeisimmistä drinkki-innovaatioistaan. Kyseessä on nestemäinen versio suomalaisesta klassikosta – laskiaispullasta. Drinkki on ollut hittimenestys Suomessa ja nyt sen suosio on kerännyt kansainvälistäkin huomiota.

Katso myös: Lauri Kaivoluoto – Monitoimimies Vantaalta | Feedissä Podcast

Medialta ylistyksiä ilmiömäiselle reseptille

Reseptivideo on julkaisunsa jälkeen kerännyt noteerauksia niin paikallisilta kuin valtakunnallisilta medioilta ja drinkistä sekä sen kerryttämästä suosiosta on uutisoitu muun muassa Vantaan Sanomissa, Helsingin Sanomissa ja MTV Uutisissa.

Lisäksi drinkkiä on nostettu esille ruoan ja juoman erikoismedioissa kuten verkkomedia Avecissa ja Herkuttelija.fi:ssä.

@laurikaivoluoto

Vantaalainen laskiaispulla 10cl amaretto 6cl vispikerma Kardemumma Tomusokeri

♬ Bad Reputation – Joan Jett

Drinkki valloitti baarit ympäri Suomen

Pian reseptin postaamisen jälkeen, laskiaispulladrinkki alkoi myös näkymään baarien ja ravintoloiden listoilla maan laajuisesti.

Avec uutisoikin jo helmikuun puolivälissä, että suurten paikkakuntien kuten Helsingin ja Turun lisäksi drinkkiä oli alettu valmistamaan myös Satakunnan Nakkilassa, Etelä-Karjalan Mikkelissä, Varsinaissuomen Mynämäellä ja Lapin Utsjoella.

Drinkki toi baareille jopa uusia asiakkaita ja amarettoon pohjautuva resepti tyhjensi niin mantelilikööripullot kuin kardemummavarastot ravintoloista.

Amarettobrändi otti yhteyttä

Vain muutama päivä sitten, tämän viikon keskiviikkona Kaivoluoto postasi TikTokiin videon, jossa hän kertoi italialaisen amarettobrändin Disaronnon markkinointijohtajan ottaneen häneen yhteyttä.

Kaivoluoto jakaa videollaan Disaronnon edustajan kertoneen hänelle amarettomyyntien kasvaneen 900% Suomessa edellisvuoteen verrattuna vantaalaisen laskiaspullan ansiosta.

Vaikka todelliset prosenttimäärät ovat todennäköisesti hieman maltillisemmat, myynninkasvatuksen ansiosta Disaronno halusi kutsua Kaivoluodon viikonlopuksi Italiaan tutustumaan valmistajan tehtaaseen sekä nauttimaan illallisesta. Italialainen brändi lähetti Kaivoluodolle myös tynnyrillisen amarettoa.

Uuden videon kommenttikentässä eräs kommentoija jakoi myös, että Disaronnon karvasmantelilikööristä, vispikermasta, kardemummasta ja tomusokerista koostuvan drinkin reseptiikkaa kyseltiin nyt myös Suomen baarimestareiden ja kannattajien kerhon eli F.B.S.K:n baarimestarien kokeen trendit-osiossa.

Klassikkoleivokseen pohjautuvasta drinkistä on selkeästi tullut kotimaassaan hitti ja nyt pullaresepti herättelee selkeästi kiinnostusta myös kansainvälisesti – ainakin Italiassa, amaretton syntymaassa.

Lue lisää ajankohtaisia TikTok-uutisia!

@laurikaivoluoto

♬ original sound – Maddy

Luetuimpia tällä viikolla:
Aiheeseen liittyviä artikkeleita: