Tiktok
TikTok julkaisi SoundOn-jakelualustan – auttaa artisteja kohti kuuluisuutta!
TikTok julkaisi eilen SoundOn-jakelualustan auttaen pienempiä musiikintekijöitä menestymään urallaan. Musiikin levittäminen on alustalla maksutonta ja on tällä hetkellä saatavilla vain muutamissa maissa.

TikTok on aina ollut musiikkipainotteinen sovellus, joka vuoteen 2018 asti kantoi aiempaa nimeä Musical.ly. Sovellus on toiminut pienille artisteille ponnahduslautana kuuluisuuteen ja se on nostanut esiin aiemmin tuntemattomia musiikintekijöitä sovelluksen trendivirtaan. Tämä on nyt pienemmille artisteille entistä helpompaa, sillä TikTok on eilen julkistanut oman uuden SoundOn-jakelualustansa.
– All-in-one-alusta markkinointiin ja levitykseen, auttaen sinua rakentamaan uraa ja löytämään uusia faneja TikTokin eksklusiivisten kumppaneiden (Resso, CapCut) ja muiden digitaalisten suoratoistoalustoilla maailmanlaajuisen jakelupalvelumme kautta, kerrotaan SoundOnin omalla nettisivulla.
SoundOn ei tällä hetkellä veloita musiikin levittämisestä, sillä se jätti pois transaktiomaksut. Artistit voivat saada 100 prosenttia rojaltia rajoittamattoman ajan ja sama koskee muita kuin Bytedance-alustojakin, mutta ensimmäisen vuoden jälkeen rojaltimaksu laskee 90 prosenttiin.
– Uudet artistit ja musiikintekijät muodostavat elävän yhteisön TikTokissa, ja SoundOn on suunniteltu tukemaan heitä heidän ottaessaan ensimmäisiä askeleita urallaan. SoundOn-tiimimme ohjaavat tekijöitä matkallaan suurelle lavalle ja tuovat TikTokin asiantuntemuksen ja voiman eloon artistille, kertoo TikTokin musiikin johtaja Ole Obermann.
Beta-kokeilujen jälkeen SoundOn on saatavilla ainoastaan Iso-Britanniassa, Yhdysvalloissa, Brasiliassa ja Indonesiassa.
Lue myös: TikTok estettiin Venäjällä – Netlix meni myös maan kielletylle listalle!
Tiktok
Mikä on TikTokin katsotuin video? Tässä on Top 10
Oletko koskaan pohtinut mikä on TikTokin katsotuin video? Tässä artikkelissa esittelemme suositun videopalvelun 10 suosituinta videota.

Viimeiset kaksi vuotta TikTok on ollut kiistatta suosituin sosiaalisen median kanava, joka on pitänyt meidät kaikki kiireisinä koukuttavilla lyhytvideoilla. Sovelluksessa on paljon legendaarisia videoita, jotka ovat monelle tuttuja, mutta tiedätkö, mitkä ovat kaikkien aikojen katsotuimmat TikTok-videot?
Top 10 -listalla yksi nimi erottuu joukosta muiden edestä – Zack King, jota kutsutaan myös edittivelhoksi. Hänen katsotuimmalla videollaan on yli 2,2 MILJARDIA näyttökertaa. Myös hänen kolme muuta videotaan ovat listalla. Listalta löytyy myös muita tuttuja nimiä, kuten Khaby Lame, Bella Poarch ja James Charles.
Lue myös: Tässä ovat Suomen suosituimmat TikTok-tilit – kuinka monta tiedät?
Tässä ovat kaikkien aikojen 10 katsotuinta TikTok-videota:
1) Zach Kingin Harry Potter illuusio – 2,2 miljardia katselukertaa
Zack King on tuttu mielettömistä TikTokeista, jotka saavat aina katsojan ihmettelemään, kuinka video on tehty. Tässä on kaikkien aikojen katsotuin TikTok-video, joka on kerännyt artikkelin kirjoitushetkellä yli 2,2 miljardia näyttökertaa.
@zachking They rejected my application to Hogwarts but I still found a way to be a wizard. 🧹#illusion #magic #harrypotter
2) James Charlesin joulutransition – 1,7 miljardia katselukertaa
Toisena listalla on meikki- ja tanssivideoista tuttu James Charles, mutta hänen katsotuin video ei liity juuri mainittuihin aiheisiin. TikTokin toiseksi katsotuin video on Jamesin vuonna 2019 julkaisema jouluaiheinen video.
@jamescharles Welcome to the Sisters Christmas Party! 🎅🏻❤️ #fyp #christmas #HolidayBeat
3) Zach Kinging piiloleikki illuusio – 1,1 miljardia katselukertaa
Jälleen saamme ihastella Zach Kingin taitoja. TikTokin kolmanneksi katsotuimmassa videossa Zack näyttää parhaan piilopaikan. Katso ja ihmety!
@zachking This is the best hiding spot ever #hideandseek #magic
4) Zach Kinging lasikakku illuusio – 966,4 miljoonaa katselukertaa
Zach on jälleen asialla. Tällä kertaa vuorossa illuusio, joka tulee räjäyttämään tajuntasi. TÄMÄ VIDEO kannattaa katsoa!
@zachking Do you see the glass as half full or half empty?? #perspective #magic
5) Bella Poarchin “M To The B” video – 683,6 miljoonaa katselukertaa
Tämä video on tullut vastaan lähes jokaiselle TikTokissa ja tästä on saanut inspiraatiota varmasti moni, joka on tehnyt samankaltaisen videon myös Suomessa. TikTokin viidenneksi katsotuimmassa videossa Bella Poarch heiluttaa päätään M to the B -kappaleen tahtiin.
@bellapoarch To the 🐝 🐝 🐝 #fyp
6) Zach Kingin maalauslooppi – 659,5 miljoonaa katselukertaa
Zach on kiistatta tämän listan voittaja. Tämä video on ladattu vuonna 2019 ja kerännyt yhteensä yli 659 miljoonaa näyttökertaa.
@zachking ⚠️ Caution wet paint. Who watched until the end??
7) Rahim Abramin “isoäiti ei epäröinyt” – 475,6 miljoonaa katselukertaa
Rahim Abram julkaisi videon, jossa hän ja isoäitinsä kaataa Coca Cola -juomaa lasin täyteen ja sen yli. Taustalla oleva äiti ei ilahtunut. Katso lopputulos sekä isoäitin reaktio.
@rahimabram Бабушка не растерялась😅😂
8) Jamie32bishin tanssivideo – 392,9 miljoonaa katselukertaa
TikTok-käyttäjä Jamie32bish käynnisti valtavan trendin, joka sai aikaan yli miljoona duettoa tälle videolle.
@jamie32bsh ♬ Say It Right – Sped Up Remix – Nelly Furtado & Speed Radio
9) Daexon video hymyilevästä vauvasta – 391,3 miljoonaa katselukertaa
Söpöysvaroitus! TikTok-käyttäjä Daexo julkaisi videon suloisesta vauvasta, joka sulatti kaikkien katsojien sydämmet.
@daexo
10) Kool Kid Nelly “Miten hän tiesi tämän tanssin” – 390.8 million views
Tämän listan viimeisellä sijalla on Kool Kid Nellyn video, jossa nainen osallistuu tanssimaan Calm Down -biisin tahtiin.
@koolkidnelly How did she know this dance😱🔥 DC: @DENNISMIK💫
Tiktok
Weksi tienasi viime vuonna TikTokilla 200 000 euroa – kommenttikenttä täyttyi epäuskosta!
TikTokkaaja Henry “Weksi” Weckström paljasti tuoreella TikTok-videollaan viime vuoden tienestit, jotka hän antsaitsi TikTok-yhteistyövideoilla. Videon aiheena oli, että Weksi vastasi kysymyksiin, joita fanit ovat häneltä kysyneet.

TikTokkaaja Henry “Weksi” Weckström paljasti tuoreella TikTok-videollaan viime vuoden tienestit, jotka hän antsaitsi TikTok-yhteistyövideoilla. Videon aiheena oli, että Weksi vastasi kysymyksiin, joita fanit ovat häneltä kysyneet.
Video alkoi kaikista herkullisimmalla, kun yksi katsojista oli kysynyt Weksiltä: “Paljonko tienaat TikTokilla?”
– Viime vuonna noin 200 000 euroa, Weksi kertoi ja siirtyi nopeasti seuraavaan aiheeseen.
Kommenttikenttään on ilmestynyt valtava määrä kommentteja ja ihmiset olivat epäuskoisia kuullessaan Weksin tulot viime vuodelta.
Laskimme Weksin TikTok-tililtä viime vuoden ajalta kaikki yhteistyövideot, joita löytyi yhteensä 54 kappaletta. Jos 54 yhteistyövideota jaetaan 200 000 eurolla – tulee vastaukseksi 3 703 euroa per TikTok-video. Kuukausiansiona tämä tekee yli 16 500 euroa jokaisena kuukautena viime vuonna. Näissä laskelmissa ei ole huomioita mitään veroja, joten summat ovat alhaisempia.
– Tekee bägii, somevaikuttaja Mikael Renwall kommentoi julkaisuun.
Weksi tienasi viime vuonna TikTokilla 200 000 euroa:
@weksii Näitä SÄ et tienny ennen! 🤨 seuraa mun snäppi weksiii nii pääset kysymään kans 🟡
Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun Weksi paljasti TikTok-tulojaan. Viime vuoden lokakuussa somevaikuttaja paljasti Hymypojat-nimisellä YouTube-kanavalla pyytävänsä yhteistyövideosta minimissään 2 500 euroa + arvolisänvero.
Tiktok
Asiantuntijat lyttäsivät TikTok-trendin – raaka kananmuna ei poista muistapäitä

Asiantuntijat varoittavat käyttämästä TikTokissa viime aikoina levinnyttä menetelmää mustapäiden poistoon, jossa käytetään raakaa munaa.
TikTokissa on viime aikoina levinnyt trendi, jossa käytetään munanvalkuaista mustapäiden poistoon. Asiantuntijat kuitenkin varoittavat tämän menetelmän käytöstä, sillä se voi aiheuttaa suolisto-ongelmia.
TikTok tunnetaan viraalisista trendeistä. Viimeisin trendi, joka on lyönyt läpi TikTokissa, koskee ihonhoitoa. Tällä alalla on suuri seuraajajoukko, sillä käyttäjät ympäri maailmaa julkaisevat omia vinkkejään ihonhoitoon liittyen.
Viimeisin “lifehack” lupaa poistaa mustapäitä raa’alla kananmunalla. TikTok-käyttäjä Armen Adamjanin jakamassa videossa näytetään katsojille, kuinka tehdä oma mustapäiden postaja käyttämällä munanvalkuaista.
Videolla Adamjan harjaa munanvalkuaista kasvoilleen ja asettaa sen päälle talouspaperia. Hän toistaa tämän useaan kertaan ja antaa sen kuivua ja kovettua.
@creative_explained How to get rid of blackheads with 1 ingredient! 😳🤩 #skincare #lifehacks #diy #howto #nosestrip #cleaninghacks #egg #beautyhacks #skincaretips ♬ original sound – Armen Adamjan
Valitettavasti tämä keino ei ole asiantuntijoiden mielestä kovin tehokas ja turvallinen tapa poistaa mustapäitä. Ammattilaiset varoittavat, että raa’an kananmunan käyttäminen kasvoilla voi aiheuttaa salmonellatartunnan, joka voi johtaa esimerkiksi vatsakipuun, ripuliin ja oksenteluun.
Vaikka salmonellan riski on pieni, on asiantuntijoiden mielestä typerää ottaa riski, sillä kyseinen menetelmä ei tepsi mustapäiden poistoon.
“Kananmunan valkuainen sisältää kyllä lysotsyymientsyymiä, joka voi hajottaa iholla olevia bakteereja”, Bedew Skinin perustaja Rachael Robertson sanoi asiasta Mirrorille.
“Kananmunan valkuaiset koostuvat kuitenkin suurimmaksi osaksi vedestä, joten hyödyt ovat hyvin rajalliset verrattuna tarkoitukseen suunniteltuun tuotteeseen. Proteiinipitoisuuden
vuoksi se voisi saada ihon tuntumaan hieman kireämmältä, mutta tämä on vain väliaikaista.”
“Tekniikka itsessään saattaisi toimia pintatason likaan ja talisäikeissä olevaan öljyyn, jotka ihmiset usein sekoittavat mustapäihin. Varsinaisiin mustapäihin se ei vain riitä. Ne tarvitsevat kunnollista uuttamista.”
“Puhumattakaan siitä, että vaikka salmonellan riski on pieni, se ei ole mahdotonta”, Robertson lisäsi.
Lue myös: Suomalainen somevaikuttaja uutisoitiin virheellisesti kuolleeksi – näin hän kommentoi tapausta
Tiktok
TikTokkaaja sai roolin huippusarjasta – taustalla Suomessakin menestynyt TikTok-trendi!

Maailmanlaajuinen TikTok-trendi on tuonut TikTokkaajille upeita mahdollisuuksia. Suomessa ravintolayrittäjä sai nerokkaalla tempauksella ravintolalleen ilmaista mainontaa.
Yhdysvaltalaisen Josh Nalleyn pitkäjänteisyys tuotti tulosta, kun TikTokkaaja sai roolin CSI: Vegas -sarjasta. 42-vuotias mies suoritti vuoden ajan TikTok-trendiä, joka lopulta sai halutun huomion. Hän esitti julkisesti kuollutta lähes vuoden ajan. Trendin tarkoituksena on tehdä niin kauan jotain, että saadaan joltain haluttu reaktio.
Tempaus sai aikaan miehelle halutun lopputuloksen. Hänet valittiin näyttelemään kuollutta miestä CSI: Vegas-sarjaan.
Lue myös: Tässä ovat Suomen suosituimmat TikTok-tilit – kuinka monta tiedät?
Ravintolapäällikkönä työskentelevä Nalley on esittänyt kuollutta ympäri Vegasia vuoden aikana yhteensä 321 kertaa. Ja jokaisesta näyttelystä on lyhytvideo TikTokissa.
Vuotta myöhemmin TikTokkaaja on kerännyt tililleen yli 115 000 seuraajaa ja yli 4 miljoonaa katselukertaa. Hän esiintyy CSI: Vegas-sarjan kuudennessa jaksossa, joka esitetään 3. marraskuuta.
@living_dead_josh Tune in to the Season 2 premiere September 29th @csicbs #csivegas #cbs #dreamcometrue #goals #fyp #foryoupage ♬ Who Are You – The Who
Sama TikTok-trendi on tuottanut tulosta myös Suomessa
TikTokista tuttu ravintolayrittäjä Lauri Kaivoluoto järjesti kesällä tempauksen, jossa tarkoituksena oli saada ravintolalleen näkyvyyttä tismalleen samalla trendillä.
Tarkoituksena oli saada Suomipopin Aamulypsystä tuttu Jaajo Linnonmaa käymään Kaivoluodon ravintola Backaksessa syömässä rommirusina jäätelöä. Kaivoluodon strategiana oli julkaista joka päivä TikTokkiin video ja soittaa Linnonmaalle tärkeää Hohto – Jos totta olisit -kappaletta – niin kauan, kunnes hän saapuu ravintolalle.
Ilmiötä oli ehtinyt kulua 11 päivää, kun Linnonmaa ilmestyi ravintolalle aamulla kello 06:09, mutta ravintola oli suljettu, eikä ravintoloitsiaa näkynyt paikalla.
– 06:09. Mun moka. Mä oon jatkossa 06.08 joka aamu siellä ja siihen asti Hohto jatkaa soimista, Kaivoluoto kertoi TikTok-videollaan.
@laurikaivoluoto Tägätkää @jaajolinnonmaa ♬ Jos totta olisit – Hohto
Suomen TikTokissa viraaliksi noussut ilmiö kesti yhteensä 36 päivää, kunnes Linnonmaa hiipi Ravintola Backaselle ja yllätti Kaivoluodon.
– Vieressäni istuu herra, joka pisti mun kesäloman läskiks. Sain heinäkuussa valtavan määrän viestejä, että mee nyt Jaajo syömään sinne Backakseen sitä saatanan rommirusina jäätelöö, et me ei jakseta enää kuunnella tätä biisiä, Jaajo kertoi Lypsytuben videolla.
– Meillä on tosi minimaalinen markkinointibudjetti ja mun mielestä parhaat markkinointitavat on tollasia vähän tyhmii ja ennen kaikkee somessa ja TikTokissa osallistavia, Kaivoluoto totesi Jaajolle Lypsytuben videolla.
Jaajo Linnonmaa lopetti Lauri Kaivoluodon tempauksen:
Tiktok
Näin paljon Weksi tienaa yhdestä TikTok-videosta!
Henry “Weksi” Weckström paljasti Hymypoikien uusimmalla videolla, paljonko hän tienaa kaupallisesta TikTok-videosta.

Oletko miettinyt, paljonko somevaikuttajat tienaavat kaupallisilla yhteistöillä? TikTokista tuttu Henry “Weksi” Weckström paljasti vain murto-osan omasta tulovirrastaan.
Lue myös: Paljonko somevaikuttaja tienaa viikossa? Derya Dincer paljasti TikTokissa
Hymypoikien uudella videolla Weksi ja Santeri “Santtust” Hänninen pelasivat Spill Your Guts Or Fill Your Guts -peliä, jossa tarkoituksena on vastata kysymykseen rehellisesti tai syödä/juoda jotain epämiellyttävää.
Videon alkupuolella Santtust kysyy Weksiltä: “Kuinka paljon sä pyydät yhdestä TikTok-yhteistyöstä rahaa?”
Pienen mietinnän jälkeen Weksi vastaa rehellisesti: “Vähintään 2 500 euroa + arvonlisävero yhdestä TikTokista.”
Näytä tämä julkaisu Instagramissa
2 500 euroa on siis minimi summa, jolla Weksi tekee kaupallisia yhteistöitä.
29-vuotiaalla Weksillä on TikTokissa yli 350 000 seuraajaa ja hän kerää videoihinsa kuukausittain yli 800 000 tykkäystä.
-
Viihde2 kuukautta ago
GILLA FC aloittaa kautensa – pelaajat, otteluohjelma ja lisätiedot!
-
Tiktok2 kuukautta ago
Mikä on TikTokin katsotuin video? Tässä on Top 10
-
Twitch4 viikkoa ago
Lärvinen siirtyy Kickiin – “Twitch ei suostunut antamaan mulle tunnuksia takas”
-
Viihde4 viikkoa ago
Lähde: Hasbulla pidätettiin – some täyttyy videopätkistä!