spot_img
EtusivuYouTubeSomevaikuttajien Lunchly-tuotteessa hometta – lanseeraus skandaalin keskellä

Somevaikuttajien Lunchly-tuotteessa hometta – lanseeraus skandaalin keskellä

Somevaikuttajien Lunchly-tuotteessa hometta – asiakkaat ovat jakaneet kuvia ja videoita tuotteesta, ja eräs käyttäjä väittää löytäneensä homeista juustoa. Terveelliseksi vaihtoehdoksi lanseerattu tuote kohtaa kritiikkiä jo alussa.

YouTuben tähdet MrBeast, oikealta nimeltään Jimmy Donaldson, ja Logan Paul lanseerasivat Lunchly-nimisen ateriapaketin syyskuussa yhdessä Olajide ”KSI” Olatunjin kanssa. Lunchlyn oli tarkoitus olla terveellisempi vaihtoehto Lunchables-välipalapaketeille, mutta kuukausi julkaisun jälkeen sitä on syytetty hometartunnoista jo ennen viimeistä käyttöpäivää.

Lunchly-ateriapaketti sisältää useita vaikuttajien brändättyjä tuotteita, kuten MrBeastin Feastables-suklaapatukan, Prime Hydration -urheilujuoman sekä valittavissa olevan ruoka-annoksen (esim. pizza, nachot tai kalkkuna-juustokeksejä). Tuotteen julkaisun jälkeen monet kuluttajat ovat kuitenkin jakaneet sosiaalisessa mediassa kuvia ja videoita, joissa näytetään sinihometta tuotteen juustossa.

Lue myös: Mikä on Lunchly? Somevaikuttajien jättiprojekti haastaa Lunchablesin

Rosanna Pansino: ”Tämä ei ole turvallista”

YouTube-kokki Rosanna Pansino, jolla on yli 14,5 miljoonaa tilaajaa, julkaisi videon, jossa hän avasi Lunchlyn pizza-aterian ja huomasi sinihometta juustossa. Videolla hän sanoi:

– Tämä on homeessa. Tämä ei ole turvallista, hän sanoi videolla.

Pansinon mukaan pakkauksessa luki ”Käytettävä ennen 8. joulukuuta 2024,” mutta siitä huolimatta juusto oli pilaantunut. Hänen videotaan on katsottu jo yli 883 000 kertaa.

Pansino nosti esiin myös huolen lasten turvallisuudesta.

– Erityisesti nuoret lapset eivät ehkä tunnista homeen merkkejä ja saattavat vain syödä sen. Tämä on todella epäterveellistä.

Lunchlyn edustajat: ”Tuotteet käyvät läpi tarkat terveysarvioinnit”

Paulin edustaja vastasi kohuun The Independentin kautta ja vakuutti, että Lunchly-tuotteet tarkastetaan tarkasti terveysviranomaisten toimesta ennen kuin ne lähtevät tehtaalta.

– Tähän prosessiin kuuluu useita tarkastuksia ja hyväksyntöjä, mukaan lukien Yhdysvaltain maatalousministeriön (USDA) tarkastus, edustaja totesi.

Lunchly korostaa verkkosivuillaan vertailua Lunchables-tuotteisiin, väittäen sisältävänsä vähemmän kaloreita, vähemmän sokeria ja enemmän elektrolyyttejä kuin kilpailijansa. Lisäksi yritys mainostaa käyttävänsä ”oikeaa juustoa” pizzatuotteessaan, joka sisältää ”vähämosaiikkista osa-skimmausta” mozzarellajuustoa.

Lunchlyn lanseerauksen tavoitteena oli tarjota terveellisempi vaihtoehto suosituissa pikaruokapaketeissa, mutta homesyytökset ovat asettaneet sen aseman kyseenalaiseksi markkinoilla.

Lähde: The Independent

Luetuimpia tällä viikolla:
Aiheeseen liittyviä artikkeleita: