Connect with us

Viihde

Pesäpalloseura kokeili vaikuttajamarkkinointia – “Erinomainen kokemus”

Published

on

Kuopiolainen pesäpalloseura Puijon Pesis kokeili vaikuttajamarkkinointia ja kuinka tehokasta se oikeasti on.

Kuopiolainen pesäpalloseura Puijon Pesis kokeili vaikuttajamarkkinointia ja kuinka tehokasta se oikeasti on.

YouTube -maailmasta jo monelle tutuksi tulleet kaupalliset yhteistyöt ovat yleistyneet huimasti viime vuosina. Tämän ovat huomanneet myös sosiaalisen median vaikuttajat, kuten tubettajat ja bloggaajat. Kaupallisista yhteistöistä on tullut vaikuttajille yksi heidän suurimmista tulonlähteistään.

Yhä useampi yritys ja yhdistys on alkanut hyödyntää some-vaikuttajia markkinoinnissaan, kuten nyt myös Puijon Pesis. Seura otti yhteyttä yhteen Suomen suurimmista tubettajista, Eetu “eeddspeaks” Pesoseen, ja pian yhteistyökuviot alkoivat selvitä. Puijon some-vastaavan Miska Peltoniemen mukaan ajatus vaikuttajamarkkinoinnista syntyi myöhään kesäiltana, kun seuran mediatiimi oli miettinyt vaihtoehtoja perinteiselle markkinoinnille.

– Olemme panostaneet seurana paljon mediaan sekä someen, ja siitä syntyikin idea, että tekisimme jotain Suomen suosituimpien tubettajien kanssa, Miska kertoo.

Kun aikataulut oli saatu lyötyä lukkoon, alkoi armoton odotus. Pesosen lisäksi videolle lähtivät mukaan myös Vinkare sekä MattePlays. Pian kuitenkin koittivat kuvauspäivät, ja hetkessä kaikki olikin jo ohi.

https://www.instagram.com/p/CFuO3hfFMDC/?utm_source=ig_web_copy_link

– Kokemuksena tämä projekti oli erinomainen. Tubettajat osoittivat parin päivän aikana heidän ammattimaisuutensa ja sen myötä syyn sille, miksi ovatkin niin suosittuja. Oli hienoa päästä näkemään parin päivän ajan, kuinka nämä kovan luokan ammattilaiset hoitivat töitään, Miska hehkuttaa.

Lopputuloksena seura sai videon, johon kaikki osapuolet olivat tyytyväisiä. Vaikka pesäpallo onkin kansallislajimme, on lajin mediahuomio kuitenkin hyvin marginaalista. Pesäpallon nostaminen satojen tuhansien nuorten tilauslaatikkoon olikin yksi seuran suurimmista yhteistyön tavoitteista.

Miska toteaa myös, että positiivisten palautteiden ja kokemusten perusteella Puijon Pesis aikoo tulevaisuudessakin miettiä, kuinka voisi hyödyntää vaikuttajamarkkinointia viestinnässään.

Katso Eeddspeaksin pesäpallohaaste alta!

Lue tuoreimmat viihde-artikkelit tästä.

Seuraa Feedifi myös Instagramissa, saadaksesi tuoreimmat jutut suoraan omaan feediisi!