TikTokin #FilmTok-yhteisö käy kuumana ennen 97. Oscar-gaalaa. Kasvava elokuvakeskustelu tuo esiin suosikit, ennustukset ja uudet trendit ennen Hollywoodin suurinta iltaa.
TikTokin elokuvayhteisö #FilmTok valmistautuu 97. Oscar-gaalaan, jota juontaa Conan O’Brien (@teamcoco). Käyttäjät jakavat ajatuksiaan ehdokkaista ja ennustavat voittajia ennen Hollywoodin suurinta iltaa.
TikTokin rooli elokuvamaailmassa kasvaa koko ajan. Vuonna 2024 #FilmTok- ja #MovieTok-videoiden määrä kasvoi Yhdysvalloissa 50 %, ja niitä on nyt jo yli 2,6 miljoonaa. Lisäksi 87 % TikTokin käyttäjistä kertoo käyneensä elokuvissa, joten alusta on tärkeä paikka elokuvien ystäville keskustella ja löytää uutta katsottavaa.
TikTok tuo elokuvafanit yhteen
TikTokin sisällöntuottajat ovat muuttaneet tapaa, jolla elokuvista puhutaan. Monet tunnetut tekijät, kuten Monse Gutierrez (@cvnela) ja Zainab Jiwa (@zeewhatidid), ovat saaneet kutsuja isoihin elokuvatapahtumiin ja haastatelleet tunnettuja näyttelijöitä – ja jakaneet kokemuksensa TikTokissa.
@zeewhatidid What happened when hosting the WICKED premiere 🩷💚 #wicked #jonathanbailey #arianagrande #cynthiaerivo #redcarpet #filmpresenter #whattowatch #vlog ♬ original sound – Zainab
Eri TikTok-yhteisöt, kuten #HorrorTok (2,3 miljoonaa julkaisua), ovat vaikuttaneet elokuvien suosioon. Esimerkiksi kauhuelokuva The Substance, joka on ehdolla parhaan elokuvan Oscar-palkintoon, on herättänyt paljon keskustelua ja saanut faneilta arvosteluvideoita ja elokuvakohtauksien uudelleenluomisia. Musikaali Wicked on saanut huomiota erityisesti teatterifanien #TheaterTok-yhteisössä, ja sitä on käsitelty jo 1,5 miljoonassa TikTok-julkaisussa.
– TikTok on tärkeä osa viihdemaailmaa. FilmTok-yhteisö on luova, elokuvakokemuksesta on tullut isompi juttu ja TikTok synnyttää uusia trendejä. Yli miljardi käyttäjää ympäri maailmaa löytää ja jakaa viihdesisältöjä alustallamme, sanoi Vanessa Craft, TikTokin kansainvälinen sisältöyhteistyön johtaja.
TikTok on myös luonut oman Oscar®-sivun, jossa voi katsoa virallisia @Oscars-videoita ja osallistua kisaan, jossa voi voittaa rahapalkintoja ja näkyvyyttä @tiktokcreators-tilillä.
TikTok auttaa elokuvia menestymään
Tutkimusten mukaan 47 % yhdysvaltalaisista TikTokin käyttäjistä on löytänyt uuden elokuvan sovelluksesta, ja 36 % on ostanut lipun sen perusteella. TikTok Spotlight -työkalu tekee tästä vielä helpompaa, sillä sen avulla käyttäjät voivat suoraan sovelluksesta ostaa elokuvalipun tai katsoa elokuvan suoratoistopalvelusta.
Esimerkiksi Dyyni: Osa kaksi -elokuvan markkinoinnissa Warner Bros. teki yhteistyötä yli 90 TikTok-tekijän kanssa. Tämä johti yli 260 000 Dune-aiheiseen videoon kahdessa viikossa. TikTok oli myös tärkein liikenteenlähde elokuvan lipunmyyntiin avausviikonloppuna.
#FilmTok vaikuttaa elokuva-alalla enemmän kuin koskaan. Nyt jää nähtäväksi, miten yhteisö reagoi tulevaan Oscar-gaalaan! Jos haluat nähdä uusimmat TikTok-sisällöt, etsi sovelluksesta #Oscars2025.
Lue lisää ajankohtaisia TikTok-uutisia!
@dunemovie Replying to @Sophia We agree #TimotheeChalamet does deliver 🧡#DuneMovie ♬ original sound – DuneMovie
Lähde: TikTok