Connect with us

YouTube

Daniel Ahola ja Kätfish julkaisivat kesäbiisin – Kätfishin laulaja: “Erityisen lahjakas tyyppi”

Avatar photo

Published

on

Daniel Ahola ja punkrockyhtye Kätfish tekivät yhdessä biisin, jonka idea on ammennettu tubettajan kaveriporukasta sekä hänen viikoittaisista vlogeista.

Daniel Ahola ja punkrockyhtye Kätfish tekivät yhdessä biisin, jonka idea on ammennettu tubettajan kaveriporukasta sekä hänen viikoittaisista vlogeista.

Sunnuntaina 6. kesäkuuta Daniel Aholan YouTube-kanavalle ilmestyi sisältöä, jota hänen kanavallaan ei olla vielä tähän päivään mennessä nähty. Turkulaislähtöinen tubettaja julkaisi nimittäin kesäbiisin punkrockyhtye Kätfishin kanssa.

Biisi on nimeltään Aamuun asti ft. Kätfish. Kappaleen teko lähti pienestä idean tyngästä ja päättyi huikeaan kokonaisuuteen, jossa yhdistyy railakas kesäbiisin fiilis ja Aholan vlogeista tuttu meininki.

Kätfish on alun perin Iisalmesta kotoisin olevien nuorten miesten perustama punkrockyhtye, jonka jäseninä ovat: Laulu: Riko Rinnekangas, Kitara/tuottaja: Aavee Tikkanen, Kitara/basso: Kristian Ruutala, Basso: Rene Rinnekangas, Rummut: Petu Partanen

Pääset tutustumaan heidän musiikkiinsa täältä.

Lue myös: Ulkomaanmatkat muuttivat Daniel Aholan elämän – toimii nykyään Roni Backin tuottajana ja omistaa yhden Suomen nopeimmin kasvavista kanavista!

Kommentit Daniel Aholalta ja Kätfishin laulaja Riko Rinnekankaalta

 “Laitoin dm:ssä, et tehdäänkö biisi ja ne oli, et tehdään.”

24-vuotias Ahola tutustui punkkiin lukion jälkeen kaverinsa kautta ja Kätfish-yhtye tuli tutuksi yhden krapulaisen automatkan aikana.

– Punkkivaihe lähti omassa elämässä jossain lukion jälkeen. Mun kaveri alkoi kuuntelemaan paljon punkkia ja sen kautta pääsin skeneen messiin. Viimeisen vuoden oon nyt kuunnellut aika pitkälti pelkästään punkkia. Semmoista American Pie jenkkicollege positiivista punkkia ja se resonoi hyvin tuohon mun vlogimeininkiin, Ahola kertoi Feedille.

Idea biisiin tuli täysin tyhjästä ja hänen “bucket listillaan” on ollut tavoite, että hän tulee joku päivä tekemään oman biisin.

– Tiesin, että haluan tehdä biisin, mutta tiesin, että en voi tehdä sitä yksin. Tutustuin sit Kätfishin jätkiin Instagramin kautta ja uskalsin laittaa viestin, että tehdäänkö biisi.

– Laitoin dm:ssä, et tehdäänkö biisi ja ne oli, et tehdään! Prokkis saatiin tosi nopeasti käyntiin. Laitoin heille sit muutamia ääniviestejä, joissa hyräilin jotain ja siinä meni ehkä noin päivä, et sieltä tuli eka demo takaisin. Sitten siitä saman tien varattiin studio.

Kuva: Katfishsemivirallinen Instagram

Ahola ei ollut ihan täysin untuvikko biisinteossa, sillä hän kertoi tehneensä vuonna 2016 räppibiisin Balilla kavereidensa kanssa.

– Yhden biisin verran on kokemusta. 2016 oltiin kaveriporukalla Balilla ja kuunneltiin silloin paljon räppiä. Siinä sitten pienessä juhlatumussa nauhoitettiin räppibiisi, ja siinä on oikeastaan se Fuck The Police -kappaleen biitti. Siinä sai vähän koittaa ja kirjoittaa omia sanoja. Ton lisäksi ei kyllä ihan hirveästi ole kokemusta biisien teoista, Ahola kertoi nauraen.

Alhaisesta kokemuksesta huolimatta, Ahola vastasi suurimmaksi osaksi kappaleen lyriikoista ja ideoinnista, mutta painotti, että Kätfishin porukka kasasi “siemenestä puun.”

– 70/30 mun osuudet. Rikon oma osuus oli täysin sen omaa käsialaa, mutta mun oma verse, kertosäe ja c-osa oli aika lailla mun käsialaa. Totta kai muokattiin jotain sanoja. Se idean siemen lähti varmaankin multa, mutta he ottivat sen siemenen ja kasvatti siitä käytännössä puun.

Kerrotko vähän omin sanoin biisintekoprosessista?

– Ideana oli tehdä yhdessä viikonlopussa homma alusta maaliin, mutta aikataulu supistui ja jouduttiin vääntämään se kahdessa päivässä purkkiin. Studiolla oltiin jotain noin 15 tuntia ja sinä aikana tehtiin se biisi. Oli rankka setti, mutta juuri sellaista studioelämää, jota osasin vähän odottaakin.

– Tarkemmin prosessista, niin se oli kyllä pirun hauskaa tehdä. En voi enempää painottaa, mutta heti kun tavattiin Kätfishin porukka, niin se oli niin kuin oltaisiin tunnettu vuosia. Niillä on semmoinen porukkahenki, mitä jopa mäkin ihailen isosti. Aivan huikeita tyyppejä, Ahola kertoi.

Tullaanko Daniel Ahola näkemään Kätfishin keikalla heittämässä Aamuun asti -biisiä?

– Kyllä se olisi yks bucket list -juttu. Ei olla siitä vielä juteltu, mutta kyllä mä toivon ja uskon, että se tulee tapahtumaan.

Kuva: Kätfish

Feedi tavoitti myös Kätfish-yhtyeen laulajan, Riko Rinnekankaan, joka oli erityisen tyytyväinen viime viikon sunnuntaina julkaistuun biisiin.

– Yllätyin, että miten helppoa oli tehdä yhdessä Danielin kanssa. Ymmärsin, että hänellä ei ollut lähes mitään musikaalista taustaa, että siihen nähden tosi hyvin ja helposti meni. Kun ruvettiin lauleskelemaan ja hoilailemaan, niin tajuttiin, että eihän tässä ole ongelmaa. Kyllä mä sanoisin, että ollaan tyytyväisiä.

– Erityisen lahjakas tyyppi. Heti kun ruvettiin hommiin, niin Daniel sai tosi nopeasti meidän ideoista kiinni, vaikka käytettiin musatermejä sun muuta, Rinnekangas kertoi.

Kerrotko omin sanoin, että miten päädyitte tekemään Danielin kanssa biisin?

– Se taisi olla yksi aurinkoinen kesäpäivä, vai olikos silloin edes vielä kesä. Daniel oli laittanut meidän Kätfishin IG:seen viestiä ja mun bändikaveri Petu huomasi viestin ja kertoi, että nyt olisi siisti keissi ja, että miltä kuulostais. Mä sitten sytyin siitä ja, että ehdottomasti tehdään. Siitä se kaikki sitten lähti.

Aikataulujen kanssa oli alkuun pieniä ongelmia, mutta homma saatiin purkkiin pienistä vastoinkäymisistä huolimatta.

– Meinasi tulla vähän ongelmia aikataulujen suhteen. Kaikki studiot ja mestat, jotka me tiedettiin, oli varattuna ja studio täytyi löytää Jyväskylästä. Onneksi tuli yksi peruutus ja saatiin lauantaiksi ja sunnuntaiksi varattua studio. Aika raaka demo se oli, kun mentiin studiolle, mutta hyvä kokonaisuus saatiin aikaiseksi.

Tullaanko Daniel Ahola näkemään teidän keikalla vetämässä “Aamun asti” -biisiä?

– Saa nähdä! Me vähän spekuloitiin meidän bändin kesken, mutta ei olla Danielille siitä sanottu. Olisi siistiä, jos vaikka Helsingissä olisi keikka, olisi kyllä tosi leso, jos Daniel tulisi yllätysvieraana vetämään biisin. Meidän puolesta anytime ja se on Danielista kiinni.

Pääset kuuntelemaan biisin ja tutustumaan behind the scene -matskuun alla olevista videoista:

Behind the Scene -sisältö alkaa kohdasta 5:13

Lisää uutisia tubettajista löydät täältä!

Artikkelikuva: Daniel Ahola

YouTube

Kliffalta uusi aluevaltaus: aloitti bisneksen Frisbeegolf-kiekkojen parissa!

Kliffalta uusi aluevaltaus. Somevaikuttaja julkaisi kolmen protokiekon Frisbeegolfboksin.

Avatar photo

Published

on

Kliffalta uusi aluevaltaus. Somevaikuttaja julkaisi kolmen protokiekon Frisbeegolfboksin.

Ilari “Kliffa” Mettälä julkaisi 12. marraskuuta verkkosivuillaan uuden aluevaltauksensa! Somettaja laittoi verkkokauppaansa myyntiin boksin, joka sisältää kolme Frisbeegolf-protokiekkoa. Nämä ovat siis Kliffan täysin omaa tuotantoa ja kulkevat nimellä Kliffa Discs. Boksista löytyy putteri (Lazy), midari (Tasty) ja fairway driverin (misty).

Boksin kunniaksi Kliffa on piilottanut yhteen boksiin Golden Ticketin, jonka löytäjä voi halutessaan lunastaa Kliffalta 1 000 euroa!

Lue myös:

 

Näytä tämä julkaisu Instagramissa

 

Henkilön KLIFFA (@kliffaworld) jakama julkaisu

Kliffa kuvasi kiekoista esittelyvideon YouTube-kanavalle, jonka voit katsoa alhaalta.

Continue Reading

YouTube

Lipunmyynti käy kuumana! NikojaSanttu vs Roni Back -lätkämatsin lipuista myytiin 10 tunnissa lähes neljäsosa

Ensi vuoden somevaikuttajien -lätkämatsin lipunmyynti kävi ensimmäisenä päivänä todella kuumana.

Avatar photo

Published

on

NikojaSanttu vs Roni Back -lätkämatsi on ollut jokaisena vuonna menestys, mutta nyt näyttää siltä, että liput viedään käsistä.

NikojaSanttu ja Roni Back ilmoittivat eilen Instagramissa ensi vuoden helmikuussa pelattavasta YouTube Allstars -jääkiekko-ottelusta, jossa suomalaiset somevaikuttajat ottavat toisistaan mittaa. Roni Backin joukkueen nimenä toimii SUS ja NikonjaSantun Kiddings me.

Lue lisää: NikojaSanttu vs Roni Back -lätkämatsi tulee taas – nähdäänkö uusi katsojaennätys?

Somevaikuttajat ilmoittivat tulevasta tapahtumasta 1. marraskuuta, ja ensimmäisen 10 tunnin sisään lippuja oli myyty yli 2 000, NikojaSanttu ilmoittivat Instagramissa. Lippuja on myyty siis hieman alle neljäsosa.

Ottelu pelataan Turun Gatorade Centerissä, jonka yleisökapasiteetti on 11 820.

Instagram Story: NikojaSanttu

Continue Reading

YouTube

NikojaSanttu vs Roni Back -lätkämatsi tulee taas – nähdäänkö uusi katsojaennätys?

NikojaSanttu vs Roni Back -jääkiekko-ottelu pelataan ensi vuoden helmikuussa Turun Gatorade Centerissä.

Avatar photo

Published

on

Tubettajakaksikko NikojaSanttu ilmoittivat 1. marraskuuta Instagram-tilillään, että NikojaSanttu vs Roni Back -lätkämatsi järjestetään jälleen!
Instagram: @NikojaSanttu

Tubettajakaksikko NikojaSanttu ilmoittivat 1. marraskuuta Instagram-tilillään, että NikojaSanttu vs Roni Back -lätkämatsi järjestetään jälleen!

Youtube Allstars -lätkämatsi pelataan nyt kolmatta kertaa. Ensimmäinen järjestettiin vuonna 2021, toinen vuonna 2022 ja kolmas tullaan pelaamaan 25. helmikuuta 2023 Turun Gatorade Centerissä.

Lue myös:

Viime talvena YouTube Allstars -ottelu keräsi valtavan yleisömäärän Turun Gatore Centeriin. Somevaikuttajien lätkämatsia kokoontui katsomaan lähes 8 000 ihmistä. Tänä vuonna on odotettavissa uusi katsojaennätys, kun lippu.fi:n mukaan lippuja on myynnissä enemmän kuin viime vuosina.

Liput ovat myynnissä nyt ja ne löytyvät Lippu.fi sekä tästä linkistä. Lippujen hinnat vaihtelevat 11,50 eurosta 33,50 euroon asti.

 

Näytä tämä julkaisu Instagramissa

 

Henkilön NikojaSanttu (@nikojasanttu) jakama julkaisu

Continue Reading

YouTube

YouTubeen haluttu muutos – Shortsit, videot ja livet löytyvät eri paikoista!

Avatar photo

Published

on

YouTubeen haluttu muutos, kun videojätti lisäsi palveluunsa ominaisuuden lyhytvideoille ja suorille lähetyksille.
YouTube

YouTubeen haluttu muutos, kun videojätti lisäsi palveluunsa ominaisuuden lyhytvideoille ja suorille lähetyksille.

TikTok laittoi YouTuben reagoimaan lyhytvideoihin, mutta niiden ne olivat todella monimutkaisesti YouTubessa. On ollut vaikea löytää Shortst-videoita ja ne ovat olleet myös täyspitkävideoiden kansa samalla välilehdellä.

Shortsit, live- ja tavalliset videot olivat käyttäjän profiilissa, ja oli erittäin hankalaa löytää tiettyä sisältöä profiilin videoista.

Tämä saa kuitenkin odotetun muutoksen, kun 27. lokakuuta YouTube ottaa käyttöön erilliset välilehdet jokaiselle kategorialle.

– Palautteenne perusteella alamme ottaa käyttöön erillisiä välilehtiä lyhytelokuville, suorille lähetyksille ja pitkäkestoisille videoille kaikilla kanavasivuilla, YouTube ilmoitti 27. lokakuuta.

– Olemme kuulleet, että tämä helpottaa katsojia löytämään sisällön, josta he ovat eniten kiinnostuneita, kun he tutkivat luojien kanavasivuja, joten olemme innoissamme voidessamme tuoda tämän teille kaikille!

Lue myös: Dokke täräytti seuraajilleen 100 000 tilaajan spesiaalin – uusi aluevaltaus kerää kehuja!

Jatkossa videot löytyvät kolmessa eri kategoriassa: Shortsit, suorat lähetykset ja videot. Ensimmäisenä näkyvät siis lyhytvideot, jotka ovat minuutin pituisia videoita. Toisena on kaikki suorat lähetykset, suunnitellut tai aiemmin arkistoidut lähetykset. Viimeisenä tulee kaikille tutut YouTube-videot.

Shortsit ja suorat lähetykset eivät enää näy normaalilla videot-välilehdellä 27. lokakuuta alkaen, mutta ainakaan artikkelin kirjoitushetkellä ne eivät ole saapuneet vielä Suomen YouTubeen. YouTube ilmoitti, että ominaisuudet tulevat kaikille laitteille viikon sisään.

Continue Reading

YouTube

Dokke täräytti seuraajilleen 100 000 tilaajan spesiaalin – uusi aluevaltaus kerää kehuja!

Dokke avasi Feedille 100 000 tilaajan spessuvideotaan.

Avatar photo

Published

on

Tubettaja Dokke julkaisi 100 000 tilaajan kunniaksi YouTube-kanavalleen biisin, josta löytyy myös musiikkivideo.
YouTube: Dokke

Tubettaja Dokke julkaisi 100 000 tilaajan kunniaksi YouTube-kanavalleen biisin, josta löytyy myös musiikkivideo.

Noin kaksi kuukautta sitten Dokke-niminen kanava ylitti YouTubessa ensimmäisen rajapyykin, josta videopalvelu kiittää sisällöntuottajiaan.

Lue myös: Daniel Ahola sai YouTubelta lahjan merkkipaalusta – ”Kyllä tää pistää sanattomaks”

100 000 tilaajan rajan ylitettyä Suomitubessa tuttu kasvo Dokke  halusi antaa myös seuraajilleen jotain vastineeksi, nimittäin ammattimaisen kappaleen musiikkivideolla.

Dokke kertoi Feedille, että hän ei edes halua luokitella videota vain “100k spessuks”.

– Itseasiassa tää meni, niin että mä en halua luokitella tätä 100k spessuks, vaa ne ketkä tietää, että tää on 100k spessu, nii ne tietää, mutta ne ketkä ei seuraa mua, ei välttämättä tiedä, että kyseessä on 100k spessuvideo.

Video tuli ulos vasta kaksi kuukautta 100 000 tilaajan rikottua sen takia, että projektiin meni enemmän aikaa, mitä Dokke itse uskoi.

– Tää musiikkivideo tuli nyt vasta ulos, koska hommat vähän eskaloitu ja tää oli vähän isompi projekti, mitä ootettiin.

 

Näytä tämä julkaisu Instagramissa

 

Henkilön dokketas (@dokketas) jakama julkaisu


Doken mielestä tarkoituksena oli tehdä musiikkia “läpällä” YouTube-kentässä, mutta toisin kävi.

– Idea lähti siitä, että oon pitkään halunnu tehdä musiikkia ihan silleen vaan YouTube-kentässä. Mulla on yks hyvä ystävä, joka on tuottaja ja ollaan pitkään puhutta tästä, mutta ei olla vaan saatu aikatauluja matchaamaan. Nyt sitten ku halusin tämän spessuvideon, niin saatiin lopulta sovittua päivämäärät.

– Tää musa oli tehty silleen läpällä, mutta kun mun ystävä on tosi hyvä tuottaja, nii tästä tuli vähän väkisinki ammattimaisempi kuin mitä ois ehkä halunnu ja toivonu sillo alussa, mutta oon 100% tyytyväine tähä.

– Kyllä mä tykkään musiikist ja tykkään esiintyä, mutta YouTube is my shit. Eli ei must yhtäkkii tuu artistii.

Biisi löytyy musiikkivideon kera YouTubesta, mutta vielä tällä hetkellä se ei ole kuunneltavissa Spotifyssä.

– Biisi tulee Spotifyhin, mutta noin viikko menee!

Doken musiikkivideo on saanut artikkelin julkaisuhetkellä 20 000 näyttökertaa ja fanit ovat ottaneet biisin erittäin hyvin vastaan. Kommenttiosio tulvii kehuista sekä onnitteluista.

Kuuntele Doken 100k biisi:

Continue Reading

Trendaavat